پت شاپ آنلاین ترنم پت

پت شاپ ترنم

بلاگ

نوشته بلاگ

آیا سگ من واقعا عاشق من است؟

به عنوان صاحب سگ، همه ما عاشق سگ مان هستیم. ولی سوالی که ممکن هست از خودمان بپرسیم این است که آیا سگ من، من را دوست دارد یا فقط به خاطر غذا من را دوست دارد؟ اگر این سوال را از خود پرسیده اید، یکی از هزاران صاحب سگی هستید که به این فکر افتاده اید. پاسخ کوتاه: بله. سگ ها ما را دوست دارند و آن را به روش های مختلف نشان می دهند.

 

عشق سگ به انسان

 

نشانه هایی که سگ شما، شما را دوست دارد چیست؟

در این مقاله روش های ابراز عشق سگ به صاحبش را بررسی می کنیم:

 

1. سگ شما از دیدن شما هیجان زده می شود. همه صاحبان سگ با این صحنه آشنا هستند. درب ورودی خانه را که باز می کنید، سگ شما ممکن است پارس کند، روی شما بپرد، صورت شما را لیس بزند، خیلی احساساتی و هیجان زده شود، و مطمئناً دم خود را تکان می دهد. تکان دادن دم یکی از نشانه های خوشحال بودن سگ و هیجان زده بودنش است. هیجان زده بودن و خوشحالی از دیدن شما یکی از راه هایی است که می توانید مطمئن شوید که آنها شما را دوست دارند و دلتنگ شما می شوند.

 

علاقه سگ به انسان

 

2. سگ شما به دنبال تماس فیزیکی است. این می تواند به صورت ضربه آرام زدن به شما با پوزه اش باشد، بغل کردن شما یا نشستن بر روی بدن شما باشد، و یا تکیه دادن به شما باشد. همه اینها نشان می دهد که سگ شما می خواهد محبت خود را نشان دهد. بهتر است به سگ تان اجازه دهید این کارها را هر زمان خودش دوست دارد انجام دهد. گاهی اوقات سگ ها زمانی که احساس ترس یا اضطراب می کنند به صاحب خود تکیه می کنند، این حرکت به این معنی است که شما را به عنوان محافظ خود می بیند.

 

3. سگ شما می خواهد با شما یا نزدیک شما بخوابد. سگ‌ها در طبیعت به صورت گروهی کنار یکدیگر می‌خوابند. آن ها در طبیعت در زمان خواب بینی شان را در جهت باد قرار می دهند تا در معرض بوی موجودات دیگر در نزدیکی آن محیط قرار گیرند و پشتشان را به طرف سگ های دیگر گله می کنند و باهم یک دایره تشکیل می دهند. اینگونه آن ها در زمان خواب به صورت تدافعی و آماده دفاع از گله می خوابند. وقتی سگ شما در کنار شما یا در بغل شما دراز می کشد یا اینکه می خواهد در اتاق شما بخوابد، نشانه آن است که آنها به شما اعتماد دارند و با شما احساس امنیت می کنند و شما را جزئی از گله خود می دانند.

 

4. سگ شما با نگاهی معصومانه و عاشقانه به شما خیره می شود. برقراری ارتباط چشمی برای سگ ها حرکت مهمی است. در جامعه سگ ها، خیره شدن حرکتی تهاجمی محسوب می شود و آنها از این حرکت برای ترساندن یکدیگر و ایجاد سلطه بر یکدیگر استفاده می کنند. ولی خیره شدن معصومانه فقط برای کسی که دوستش دارند و به او اعتماد دارند، اختصاص می یابد. در واقع، وقتی سگ شما به شما نگاه می کند، مغزش هورمون اکسی توسین ترشح می کند. اکسی توسین که به عنوان "هورمون عشق" شناخته می شود، همان هورمونی است که مغز مادران در زمان دیدن و به آغوش گرفتن نوزادشان ترشح می کند. نکته کلیدی حفظ تماس چشمی طبیعی در حین بازی یا در زمان آغوش گرفتن است. اگر به اجبار با سگ خود تماس چشمی داشته باشید، احتمالاً نگاهش را از شما برگرداند. وقتی سگ شما به خواسته خود در چشمان شما نگاه می کند (بدون بزرگتر شدن مردمک چشم) و با مهربانی به شما خیره می شود، این نشان می دهد که سگ شما عاشق شماست.

 

لیسیدن سگ

 

5. سگ شما همش در کنار شماست و زمانی که در کنار شما نیست، به شما سر می زند. وقتی آشپزی می کنید، وقتی در حال فیلم دیدن هستید، حتی وقتی دوش میگیرید یا در دستشویی هستید، سعی میکند پیش شما بیاید و به شما سر می زند. سگ یا توله سگ شما ممکن است برای سر زدن به شما به اتاق خواب شما بیاید، یا ممکن است اطراف خانه مثل سایه همراه شما باشد. با این کار سگ شما علاقه اش را به شما نشان می دهد و می خواهد مطمئن باشد که حال شما خوب است.

 

6. سگ شما، شما را لیس می زند. وقتی سگ شما لیستان می زند، ممکن است به دلایل مختلفی باشد، اما در نهایت این یک حرکت محبت آمیز است. با این کار سگتان توجه شما را می خواهد و می خواهد با شما ارتباط برقرار کند. ممکن است با این کار برای بازی خودش را آماده کند یا اینکه بخواهد قبل از اینکه بغل شما بیاید، محبت خود را ابراز کند. در هر صورت، سگتان می خواهد به شما نشان دهد که برایش مهم هستید.

 

7. سگ شما اسباب بازی های خودش را برای شما می آورد و به عنوان هدیه به شما می دهد. سگ شما ممکن است گاهی اوقات وقتی می خواهد بازی کند با نشان دادن اسباب بازی هایش، شما را به بازی دعوت کند، اما در برخی موارد، سگ برای نشان دادن محبتش، اسباب بازی مورد علاقه اش را به عنوان هدیه به شما می دهد. در حقیقت با این کار سگ شما می خواهد با ارزش ترین دارایی خود را با کسی که خیلی دوستش دارد تقسیم کند. این نشانگر عشق او به شماست.

 

8. سگ شما به بوی بد اهمیتی نمی دهد. سگ ها بیشتر از همه دنیا را از طریق بو کشیدن تجربه میکنند. اگر بعد از بیدار شدن وقتی نفس بدبو دارید یا اینکه بعد از ورزش کردن، عرق کردین و سگتان شما را در آغوش می گیرد، این یک عشق واقعی است. حتی سگ هایی که به صاحبان خود وابسته هستند، بوی صاحبان خود را نیز دوست دارند و ممکن است به دنبال جوراب های بدبو، تی شرت یا حتی لباس زیر یا کفش و دمپایی او باشند.

 

9. زمانی که غذا در میان باشد، شما در جایگاه دوم هستید. سگی که شما را دوست دارد بعد از غذا،  شما را در اولویت قرار می دهد. سگ ها در زمان حال زندگی می کنند. اگر غذا جلوی آن ها بگذارید، غذا خوردن اولویت اول آن ها خواهد بود. ولی زمانی که غذا خوردنشان به پایان برسد، سگ شما به دنبال تعامل با شما خواهد بود. بعضی از سگ ها بعد از پایان غذا درکنار یا در بغل صاحبشان می نشینند.

 

10. در برخی موارد سگ ها و بخصوص توله سگ ها کمی ادرار می کنند. این نشانه این نیست که آموزش دستشویی در حال پسرفت است. سگ ها، به خصوص توله سگ ها، ممکن است وقتی هیجان زده می شوند کمی ادرار کنند، اما با رشد سگ، این رفتار پایان می یابد و وقتی از دیدن شما خوشحال و هیجان زده می شوند، می توانند ادرار خود را نگه دارند.

 

لبخند سگ

 

11. سگ شما به شما لبخند می زند. سگ ها در واقع یاد می گیرند که چگونه با عقب کشیدن لب های خود لبخند بزنند. پاسخ متقابل با یک لبخند و صدای شاد شما به سگ نشان می دهد که شما نیز او را دوست دارید.

 

علم در مورد عشق سگ چه می گوید؟

محققان در تلاش برای پاسخ به این سوال ، با کمک MRI فعالیت مغز سگ ها را بررسی کرده اند. زمانی که سگ‌های مورد آزمایش با مجموعه‌ای از بوهای مختلف مواجه شدند، بوی صاحبشان بیش از هر بوی دیگری (حتی غذا) آن ها را هیجان‌زده کرد. ولی چرا بو؟ سگ ها بیشتر از همه حس های دیگر، با حس بویایی خود دنیا را تجربه می کنند. در واقع سگ ها بر خلاف انسان ها برای تفسیر محیط اطراف خود بیشتر به حس بویایی وابسته هستند تا بینایی. نحوه پردازش و واکنش سگ ها به بوها نشان دهنده احساسات آنهاست. در این آزمایش از بوها برای تحریک مغز سگ استفاده شد.

 هم چنین تحقیقات نشان داده اند که برخی از سگ ها تشویق کردن را به غذا خوردن ترجیح می دهند یا در برخی مواقع هر دو را به یک اندازه دوست دارند. بنابراین تشویق کردن سگ هم اهمیت زیادی در پیوند عاطفی اش با صاحبش دارد.

علم ثابت کرده است که سگ ها موجوداتی اجتماعی و عاطفی هستند که به بوها و صداهای انسان پاسخ می دهند. آنها با خوشحالی به بوی ما واکنش نشان می دهند و به لحن صدای ما پاسخ می دهند. هم چنین ثابت شده است که بخشی از مغز سگ‌ها با احساسات مثبت مرتبط است و آنها در واقع به صاحبان خود عشق می‌ورزند.

منبع:

pets.webmd.com

thesprucepets.com

vcahospitals.com

insider.com

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش