پت شاپ آنلاین ترنم پت

پت شاپ ترنم

بلاگ

نوشته بلاگ

چگونه خانه خود را برای بچه گربه آماده و ایمن کنیم؟

قبل از اینکه دوست کوچولوتون را به خانه بیاورید و با محیط جدید آشنا کنید، خانه یا آپارتمان تان را باید برای بچه گربه ایمن سازی کنید.

بچه گربه ها کنجکاو و پرانرژی هستند و این خصوصیت آن ها را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد. انجام برخی اقدامات ایمن سازی در خانه نه تنها باعث می‌شود که آنها به وسایل خانه آسیب نزنند، بلکه بچه گربه شما از آسیب در امان خواهد بود. فراموش نکنید که به عنوان صاحب حیوان خانگی ، این مسئولیت شماست که از بچه گربه دلبند خود محافظت کنید.

بچه گربه ها عاشق پنهان شدن، بالا رفتن از وسایل، بازیگوشی هستند، بنابراین ضروری است که خانه خود را قبل از آوردن یک بچه گربه آماده کنید.

 

آماده کردن خانه برای بچه گربه

 

چگونه اتاق نشیمن را برای بچه گربه ایمن کنیم؟

 

گیاهان سمی

برخی از گیاهان آپارتمانی مانند سیکلامن، سوسن و نخل ساگو برای گربه ها سمی هستند. در صورت امکان آنها را قبل از آوردن بچه گربه، از خانه خارج کنید. مقاله ما را هم که در مورد گیاهان سمی برای حیوانات هست را می توانید مطالعه کنید.

 

اشیاء شکننده

بچه گربه ها عاشق تحقیق و جستجو در خانه هستند، بنابراین اغلب، آنها را در حال قدم زدن روی  قفسه ها و شومینه خواهید دید. اگر قاب عکس یا اشیا شکننده ای دارید که گربه شما می تواند آنها را بیندازد و بشکند، آنها را بردارید و جای دیگر قرار دهید.

 

نخ کرکره و پرده جمع کن

بچه گربه شما ممکن است به خاطر نخ های آویزان کرکره یا پرده جمع کن آسیب ببیند یا خفه شود. کرکره بدون نخ خریداری کنید و از پرده جمع کن استفاده نکنید.

 

سیم های آویزان

سیم های در دسترس لوازم برقی مانند لامپ، اندروید یا اپل تی وی، تلویزیون، دستگاه استریو و تلفن را با پوشش یا داکت حفاظتی بپوشانید یا طوری قرار دهید که در دسترس بچه گربه نباشد.

 

وسایل بازی کودک

اسباب بازی ها و وسایل بازی کودکان را دور از دسترس بچه گربه نگه دارید. اسباب بازی مانند لگو و پازل در صورت بلع می توانند باعث خفگی شوند.

 

نخ

تمام قسمت هایی از خانه که جاروبرقی شما جا نمی‌گیرد و جارو کشیده نمی شوند، اما بچه گربه‌ت ان در آن جا، می تواند برود، بررسی کنید تا اشیا خطرناکی مانند نخ وجود نداشته باشد. نخ بلعیده شده می تواند باعث خفگی بچه گربه شود.

 

دریچه های تهویه وسیستم گرمایشی

همه دریچه های گرمایشی و تهویه باید دارای روکش باشند.

 

ابزار خیاطی و بافندگی

تمام وسایل خیاطی و بافندگی، به خصوص نخ و سوزن را دور از دسترس نگه دارید. نخ می تواند باعث خفگی شود و سوزن یا سوزن بافندگی می تواند باعث آسیب به بچه گربه شما شود.

 

بچه گربه در خانه

 

چگونه اتاق خواب را برای بچه گربه ایمن کنیم؟

 

سطوح بلند

بچه گربه ها عاشق بالا رفتن از وسایل هستند، اما در هنر فرود آمدن روی پاهای خود کاملاً مسلط نیستند. کنجکاوی آنها برای ارتفاع می تواند باعث زمین خوردن و شکستگی استخوان آنها شود که یکی از شایع ترین آسیب ها در گربه های جوان داخل خانه است.

استخوان های شکسته نه تنها برای بچه گربه شما بسیار دردناک هستند، بلکه می توانند بر رشد آنها نیز تأثیر بگذارند. جلوگیری از این حوادث بسیار مهم است، بنابراین قفسه‌های وسوسه‌انگیز و سطوح بلندی را که ممکن است برای بجه گربه شما وسوسه انگیز باشند، برای او غیر قابل دسترسی کنید.

اگر داخل خانه پله دارید، اجازه ندهید از پله ها بالا برود. تمام پنجره ها را بسته نگه دارید یا با توری پنجره را ایمن کنید و دسترسی به بالکن ها را محدود کنید.

 

میزها

اشیاء خطرناکی مانند کش های لاستیکی، داروها، نخ ها و سوزن ها را از روی میز آباژور یا  کنسول بردارید. احتمالاً باید عادت کنید که میز های کنار تخت خود را حتی زمانی که بچه گربه‌تان بزرگ می‌شود را خالی از اشیا اضافه نگه دارید، زیرا بسیاری از گربه‌ها دوست دارند روی آن‌ها بنشینند و وسایل را روی زمین بندازند.

 

گلوله های نفتالین

گلوله های نفتالین برای گربه ها خطرناک می باشند. کمی لیسیدن یا بو کردن برای ایجاد علائم خفیف مانند حالت تهوع، استفراغ و تحریک مجاری تنفسی کافی است، اما بلع ممکن است منجر به مسمومیت شدید شود.

 

لباس و کفش

لباس‌ها (لباس های بند دار مانند روبدوشامبر و دکمه دار) و کفش‌های بند دار را دور از دسترس نگه دارید (بند‌ها و دکمه‌ها در صورت بلعیده شدن می‌توانند مشکلات بزرگی ایجاد کنند)

 

سبد لباس

ترجیحا سبد لباس که درپوش دارد تهیه کنید. مراقب باشید که بچه گربه در سبد لباس نرود.

 

کمد و کشو ها

مراقب باشید که اشتباها بچه گربه خود را که در کمد یا کشو قایم شده محبوس نکنید. کشوها و درب کمد را بسته نگه دارید.

 

صندلی و درب اتاق

هنگامی که در را پشت سر خود می بندید یا صندلی را جا به جا می کنید، مراقب باشید به پنجه ها، سر و دم بچه گربه تان آسیب نزنید.

 

سیم برق و تلفن

سیم های برق و تلفن را دور از دسترس بچه گربه قرار دهید تا سیم ها جویده نشوند و یا از داکت و پوشش های محافظتی سیم و کابل استفاده کنید.

 

بچه گربه

 

چگونه حمام و دستشویی را برای بچه گربه ها ایمن کنیم؟

 

توالت فرنگی

گذاشتن درپوش توالت فرنگی بهترین راه برای جلوگیری از افتادن ویا غرق شدن بچه گربه شما در توالت فرنگی است. همچنین باید از به جا گذاشتن ضد عفونی کننده های کاسه توالت در کاسه خودداری کنید و از پاک کننده های خودکار کاسه توالت استفاده نکنید، زیرا این مواد شیمیایی برای گربه هایی که ممکن است با آب داخل کاسه توالت بازی کنند یا آن را بنوشند سمی هستند. سعی کنید درب توالت را ببندید تا بچه گربه به آن جا وارد نشود.

 

داروها و مواد شیمیایی 

داروهای نسخه ای و داروهای بدون نسخه، مکمل ها، محصولات پاک کننده و سایر مواد سمی را دور از دسترس بچه گربه خود نگه دارید. این شامل محصولات دامپزشکی نیز می شود. به عنوان مثال، برخی از داروهای ضد کک سگ برای گربه‌ها مضر هستند، یا بچه گربه ‌تان ممکن است به‌ طور تصادفی از مکمل‌های گربه بیش از حد تجویز شده بخورد که این می تواند خطرناک باشد. بهتر است دارو ها، ضد عفونی کننده ها و مواد شیمیایی را در قفسه های بلند یا داخل کابینت های چفت دار قرار دهید.

 

سطل ها

یک بچه گربه کنجکاو ممکن است نخ دندان یا برچسب های لباس در سطل زباله شما پیدا کند وآن را ببلعد که در این صورت شی بلعیده شده مانند تیغه اره در روده آنها عمل کند و باعث انسداد شدید گوارشی و فوریت های پزشکی می شود. سطل های زباله را سرپوشیده یا داخل کابینت های در بسته و چفت دار قرار دهید.

 

چگونه یک آشپزخانه را برای بچه گربه ایمن کنیم؟

 

غذاهای خطرآفرین و مواد شوینده

آیا می دانستید که برخی از غذاهای انسان برای گربه ها خطرناک می باشند؟ برخی از مواد غذایی که گربه ها نباید بخورند عبارتند از سیر، پیاز، انگور، کشمش، شیر گاو، شکلات، گوشت خام و تخم مرغ خام. مطمئن شوید که همه اعضای خانواده می دانند که به بچه گربه غذای مخصوصش را باید بدهند. بهتر است مواد غذایی خودتان و بچه گربه تان را دور از دسترس در کابینت های بسته و چفت دار قرار دهید. خطر دیگری که وجود دارد این است که بچه گربه شما بسته بندی و نایلون ماده غذایی را نیز بخورد که این می تواند موجب خفگی یا مشکلات روده شود. مواد شیمیایی و مواد ضد عفونی کننده را در قفسه های بلند یا داخل کابینت های چفت دار قرار دهید.

 

درهای کابینت

همه مواد غذایی خودتان و گربه تان را در پشت درهای بسته انباری یا یخچال نگه دارید، به یاد داشته باشید که همیشه کابینت ها و کمدها را هر زمان که به محتویات آنها دسترسی پیدا کردید ببندید، به خصوص اگر مواد شیمیایی و پاک کننده در آشپزخانه نگه می دارید. بچه گربه ها به شیطنت معروف هستند، بنابراین می توانید چفت ها و قفل های ضد کودک را روی هر کابینتی که در دسترس آنها است قرار دهید تا وقتی شما نگاه نمی کنید نتوانند در کابینت را باز کنند.

 

کاور محافظ اجاق گاز

یکی دیگر از آسیب های رایج در بچه گربه ها زمانی رخ می دهد که آنها به روی پیشخوان آشپزخانه می پرند و به طور تصادفی خود را می سوزانند، بدون اینکه متوجه شوند اجاق گاز در حال استفاده است یا اخیراً خاموش شده است. برای جلوگیری از آسیب جدی به بچه گربه ، روکش های مناسب اجاق گاز را تهیه کنید و به آنها هنگام نزدیک شدن به شعله های روشن هشدار دهید، زیرا پوشش آنها ممکن است آتش بگیرد.

 

سطل زباله

سطل های زباله وسطل های بازیافت در آشپزخانه باید همیشه بسته باشند. بچه گربه شما ممکن است با خوردن نایلکسی که بوی مواد خوراکی می دهد خفه شود یا با خوردن مواد خوراکی دچار مسمومیت شود. سطل های زباله و بازیافت ترجیحا قفل دار باشند و داخل کابینت های دربسته قرار گیرند.

 

فضاهای کوچک

فضاهای کوچک، گوشه ها یا سوراخ های داخل کابینت ها یا پشت ماشین لباسشویی را بررسی و مسدود کنید.

 

ماشین لباسشویی

قبل از اینکه ماشین لباس شویی را روشن کنید مطمئن شوید که بچه گربه شما به داخل آن نرفته باشد.

 

ایمن سازی خانه برای بچه گربه

 

چگونه دفتر کار را برای بچه گربه ایمن کنیم؟

 

سیم های محافظ گربه

بچه گربه ها دوست دارند با چیزهایی که شبیه نخ هستند، از جمله سیم های برق بازی کنند. اگر این کار را انجام دهند، ممکن است در سیم ها گیر کنند، در صورت بلع، دچار انسداد روده شوند، یا بدتر از آن، دچار شوک الکتریکی شوند. چندین راه برای ایمن سازی سیم های عبارتند از:

پوشاندن آنها با پوشش و محافظ های سیم

گره زدن و پوشاندن انتهای سیم ها

قرار دادن آنها در نقاطی که دسترسی به آنها سخت است

 

لوازم اداری

تمام لوازم اداری، هنری و صنایع دستی را از دسترس بچه گربه خود دور نگه دارید. سعی کنید بچه گربه را از همه اشیاء پر زرق و برق خطرناک در دفتر شما که مطمئناً می خواهند با آنها بازی کنند، دور نگه دارید. به اشیای تیز مانند منگنه و پونز و همچنین کش های لاستیکی توجه ویژه ای داشته باشید. در صورت بلع، این اشیا می توانند باعث آسیب و خفگی شوند.

 

کاغذ خردکن

اگر در دفترتان کاغذ خرد کن دارید، باید بدانید کاغذ خردکن ها خطر بزرگی برای بچه گربه ها هستند. گربه‌ها معمولاً در بالای ماشین‌های اداری می روند، به طور تصادفی آنها را روشن می‌کنند و ممکن است پاها یا پوشش شان در کاغذ خردکن گیر ‌کند.

 

ایمن سازی پله ها

اگر بچه گربه شما از بین نرده های پله به پایین بیفتد، ممکن است با صدمات جدی مواجه شود. گیت و نرده محافظ پله تهیه نمایید تا حیوان خانگی شما نتواند از آن بالا برود یا از ورق مقوایی ضخیم برای مسدود کردن شکاف بین نرده ها استفاده کنید.

 

انباری (در صورت دسترسی بچه گربه)

 

مواد شیمیایی

همه مواد شیمیایی را به قفسه های بلند یا در کابینت های قفل دار و ایمن قرار دهید. بچه گربه و توله سگ به هیچ عنوان به مواد شیمیایی مانند روغن موتور، پاک کننده شیشه و ضد یخ دسترسی نداشته باشند. ضد یخ برای گربه و سگ به شدت کشنده است. از آنجایی که ضد یخ طعم شیرینی دارد، امکان لیس زدن آن توسط حیوان خانگی وجود دارد. حتی لیسیدن مقدار کمی از این ماده از روی زمین  باعث نارسایی کلیه و مرگ می شود.

 

اجسام تیز و ابزارآلات

تمام اجسام تیز و ابزار آلات را در دسترس بچه گربه نگذارید.

 

چگونه یک حیاط را برای بچه گربه ایمن کنیم؟

 

اگر بعد از واکسیناسیون کامل گربه تان تصمیم گرفتید اجازه دهید که بچه گربه تان در حیاط بازی کند، حیاط را باید ایمن سازی کنید. برخی از موارد مهمی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

 

  • نصب گیت و فنس مناسب
  • حذف هر گونه گیاه سمی
  • پوشاندن آب نماها
  • بررسی اشیاء کوچکی که بچه گربه شما ممکن است ببلعد
  • جمع کردن ابزار تیز باغبانی
  • اگر ماشین را در حیاط پارک می کنید، کف حیاط را از هر گونه ماده شیمیایی مانند ضد یخ، روغن و بنزین پاک کنید.
  • قبل از روشن کردن ماشین، روی کاپوت ماشین خود بکوبید تا مطمئن شوید که بچه گربه شما (یا هر گربه محله) برای گرما در محفظه موتور پنهان نشده باشد.

 

pawlicy.com

petmd.com

americanhumane.org

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش