پت شاپ آنلاین ترنم پت

پت شاپ ترنم

بلاگ

نوشته بلاگ

حمام کردن پاپی: صفر تا صد حمام کردن توله بامزه خود را یاد بگیرید. ❤️

اگر نمیدانید چگونه پاپی کوچولوی خود را حمام کنید، این مقاله برای شماست. اگر این اولین حمام پاپی است، این تجربه باید برای هاپوی شما سرگرم‌کننده باشد، بنابراین حمام کردن باید به تجربه ای تبدیل شود که او با افزایش سن هم از آن لذت می‌برد (یا حداقل تحمل می‌کند).

اگر وقت بگذارید و پاپی را به حمام کردن عادت دهید، در واقع حمام کردن یک پاپی آنچنان سخت هم نیست.

 

حمام کردن پاپی

 

در چه سنی می توان پاپی را حمام کرد؟

شما باید منتظر بمانید تا سن توله سگتان حدوداً 8 هفته شود. پاپی های با سن کمتر از 8 هفته نمی توانند دمای بدن خود را تنظیم کنند و در صورت خیس شدن سردشان می‌شود.

اگر سن توله سگ شما کمتر از 8 هفته است و کثیف شده است، می توانید از دستمال شستشو یا دستمال مرطوب برای پاک کردن او استفاده کنید.

اگر مطمئن نیستید که توله سگ شما برای حمام کردن آماده است یا خیر، از دامپزشک خود راهنمایی بخواهید.

 

وسایلی موردنیاز برای حمام کردن پاپی

1. شامپو مخصوص توله سگ

2. بورس مخصوص توله

3. حوله

4. حوله حمام مخصوص پاپی

5. سشوار سگ

6. تشویقی

 

کجا توله سگ را می توان حمام کرد؟

از آنجایی که پاپی ها کوچک هستند، سینک مکانی عالی برای حمام کردن است. شما همچنین می توانید از وان حمام خود استفاده کنید، اما مطمئن شوید که آب به هیچ عنوان بالاتر از سر توله قرار نگیرد.

وقتی سگتان به سن بلوغ رسید، می توانید سگ را در وان حمام سگ بشویید.

 

حمام کردن سگ

 

چگونه توله سگ خود را به حمام عادت دهیم

پاپی ها به چیزهایی که در طول حمام کردن می بینند یا می شنوند، مانند آبی که از شیر آب می آید و بوهای مختلفی که استشمام می کنند عادت ندارند و ممکن است این باعث ترسشان شود. این نکات را رعایت کنید تا باعث احساس آرامش و راحتی توله سگ  خود در زمان حمام شوید:

• از سن کم (حداقل 8 هفتگی) پاپی را به حمام کردن عادت دهید تا در آینده مشکل کمتری برای حمام کردن داشته باشید.

• قبل از شروع شستشو و حمام کردن پاپی، آب حمام را باز کنید تا با صدای جاری شدن آب آشنا شود.

• اگر قصد دارید از سشوار مخصوص سگ استفاده کنید، قبل از استفاده آن روی رفیف کوچولوتون، بگذارید در حالت خاموش آن را ببیند و بو کند، سپس با فاصله آن را روشن کنید و اجازه دهید صدای سشوار  را بشنود و باد آن را حس کند.

• وقتی شروع به حمام کردنش کردید، تشویقی بدهید تا زمان حمام کردن تجربه ای مثبت و خوب برایش باشد. حتی می توانید یکی از اسباب بازی هایش را به داخل حمام بیاورید تا در حین شستن، با آن بازی کند.

 

نکاتی مهم برای حمام کردن توله سگ

  • توله سگ خود را در حمام تنها نگذارید.

هرگز توله سگ خود را در حمام تنها نگذارید. حتماً در تمام مدتی که در حمام است مراقب پاپی تان باشید.

  • بهتر است ابتدا توله سگ خود را برس بزنید.

قبل از حمام کردن توله سگ خود را به آرامی برس بزنید تا گره مو ها از بین بروند. آب در جاهایی که مو گره خورده محبوس می شود، و این می تواند منجر به تحریک پوست و هات اسپات پوستی (ضایعه های قرمز و متورم پوستی) شود.

باید به این توجه داشت که نوع برس و پرزگیر باید مناسب با نوع پوشش سگ باشد.

اگر سگ شما موهای کوتاهی دارد، باید به دنبال برس هایی با موهای کوتاه و نرم باشید. برای سگ‌ها با مو های بلند، به دنبال برس‌هایی باشید که گره‌ موها را باز می‌کنند و پرزگیری دارند.

اگر مطمئن نیستید از چه برسی استفاده کنید، از یک آرایشگر حرفه ای راهنمایی بخواهید. تنوع بسیاری در شانه و برس سگ ها وجود دارد و همه آنها مناسب هر نوع پوششی نیستند.

  • حتما از آب ولرم استفاده کنید

هنگام شستن پاپی خود باید از آب ولرم استفاده کنید. به هیچ عنوان نباید آب برای سگ شما داغ باشد زیرا سگ ها به راحتی می توانند احساس داغی کنند و آب گرم و داغ می تواند پوست حساس آنها را خشک کند و بسوزاند.

  • از شامپوی توله استفاده کنید

وقتی سن پاپی شما کم است، فقط از آب برای حمام کردن او استفاده کنید. اما وقتی که سن پاپی شما حدود 3 تا 4 ماهه شد، می توانید از شامپو مخصوص توله استفاده کنید.

حتما شامپویی بخرید که مخصوص پاپی تولید شده است زیرا پوست آنها بسیار حساس است. شامپوهای توله سگ به اندازه ای ملایم هستند که باعث تحریک پوست نمی شوند. به هیچ عنوان از شامپوی مخصوص انسان استفاده نکنید. استفاده از شامپوهای انسانی برای سگ ها می تواند پوست سگ شما را تحریک کند و حتی ود ضورت بلع، سگ را مسموم کند.

البته بهتر است قبل از استفاده از شامپو ، از دامپزشک خود نوع و برند شامپو مناسب پاپی تان را بپرسید .

قبل از استفاده از شامپو، بدن توله سگ خود را خیس کنید و از وارد شدن شامپو به چشم، گوش، دهان و هر ناحیه حساس دیگر بدن اجتناب کنید.

  • با ملایمت پاپی را حمام کنید

با ملایمت بسیار، شامپو را روی بدن سگ قرار دهید و روی بدن مالش دهید تا کف کند. توله سگ ها حساس هستند و هنوز با محیط اطراف خود کاملا سازگار نیستند، شما نمی خواهید به پاپی خود صدمه بزنید یا او را بترسانید.

  • به خوبی کف را از روی بدن پاپی بشویید.

اطمینان حاصل کنید که حتما تمام شامپو را از بدن سگ بشویید. شامپو باقی مانده روی بدن پت شما می تواند پوست اش را تحریک کند و هم چنین باعث جذب کثیفی بیشتر از محیط شود.

 

حمام کردن توله

 

هر چند وقت یکبار باید پاپی را حمام کنم؟

اکثر توله سگ ها را می توان ماهی یک بار حمام کرد، اما برخی ممکن است نیاز به حمام بیشتر داشته باشند – پت هایی که زمان زیادی را در خارج از خانه می گذرانند، سگ هایی که مشکلات پوستی دارند و سگ هایی با پوششی که به راحتی کثیف می شوند ممکن است به حمام کردن بیشتری نیاز داشته باشند. اگر پاپی یا سگ بالغ شما مشکل پوستی دارد، از دامپزشک در مورد حمام کردن او مشورت بگیرید.

به طور کلی، اگر متوجه کثیف بودن توله سگ خود شدید یا بدن سگ بوی بد می داد، به احتمال زیاد باید او را حمام کنید.

 

چگونه توله سگ خود را بعد از حمام خشک کنیم؟

توله خود را با حوله یا سشوار مخصو سگ خشک کنید. هنگام استفاده از حوله برای خشک کردن سگ خود، حوله را روی پوست نکشید. کشیدن حوله روی موهای سگ هایی که موی بلند دارند باعث گره خوردن موهایشان می شود. به جای این کار، حوله زا روی قسمت های مختلف بدن به آرامی قرار داده و با ملایمت کمی فشار دهید تا رطوبت جذب حوله شود.

برای استفاده از سشوار مخصوص سگ، آن را روی کمترین درجه حرارت و کمترین سرعت قرار دهید، از نشانه گرفتن مستقیم سشوار  روی سگ خودداری کنید و در حین خشک کردن، پوشش سگ را برس بزنید.

حتی می‌توانید حوله حمام مخصوص سگ خریداری کنید. حوله های حمام سگ از سرد شدن سریع توله سگ شما در هنگام بیرون آمدن از آب جلوگیری می کنند. این به ویژه برای توله سگ ها اهمیت دارد چون آنها هنوز قادر به تنظیم کامل دمای بدن خود نیستند.

حمام کردن توله سگ خود را در زمانی که سنش کم است شروع کنید تا به حمام کردن عادت کند و به آن علاقه مند شود. و حمام کردن پاپی دلبندتان تجربه ای خوب برای شما هم باشد.

 

akc.org

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش