پت شاپ آنلاین ترنم پت

پت شاپ ترنم

بلاگ

نوشته بلاگ

چند بار باید سگم را حمام کنم؟ 5 نکته برای شاداب نگه داشتن سگ دلبند شما ❤️

حمام کردن سگ هر چند وقت یک بار باید انجام شود؟  در این مقاله به این سوال و سایر سوالات مهم در مورد حمام کردن دوست پشمالوی شما می پردازیم.

باید بدانید که حمام کردن سگ کوچولوی شما فقط برای این نیست که هاپوی شما ظاهر و بوی خوبی پیدا کند. بلکه حمام کردن فرصت عالی برای ایجاد پیوند عاطفی عمیق تری بین شما و پت شما است. هم چنین، هنگام حمام کردن سگ تان، می توانید سلامت بدنی او را با چک کردن پوست و بدن برای یافتن هر گونه توده، برآمدگی، زخم، مشکلات پوستی، کک یا سایر مشکلات  در سگ خود بررسی کنید.

 

حمام سگ

 

هم چنین، بعد از اینکه که سگ خود را حمام کردید، در صورت آگاهی از چگونگی کوتاه کردن ناخن، می توانید ناخن‌های او را هم کوتاه کنید و دندان‌هایش را هم مسواک بزنید.

در پاسخ به سوال فوق که چند وقت یکبار سگم را باید حمام کنم؟، این به طور کلی به شما و نیازهای سگتان بستگی دارد، اما برای کمک به درک بهتر این نیازها، در اینجا نکات مهمی برای حفظ سلامتی و حس شادابی سگ شما ذکر شده است.

 

چند بار باید سگم را حمام کنم؟

دفعات حمام کردن سگتان می تواند به نژاد سگ شما بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، سگ‌های بزرگ‌ با موهای بلندتر نسبت به سگ‌هایی با موهای کوتاه‌تر نیاز به استحمام بیشتری دارند.

همچنین میزان فعالیت سگتان را در نظر بگیرید. اگر دوست پشمالوی شما همیشه روی چمن‌ یا در گل و لای غلت می‌زند ، خیلی بیشتر از پتی که ترجیح می‌دهد در خانه استراحت کند، به حمام کردن نیاز دارد.

موسسه حمایتی RSPCA  توصیه می کند که سگ خود را ماهی، یک بار حمام کنید . ولی سعی کنید سگتان را بیشتر از این حمام نکنید، زیرا این کار می تواند پوست سگ را خشک کند و باعث مشکلات پوستی شود. علاوه بر این، این فرآیند می تواند با داروها و کرم های پوستی و هم چنین انگل زدایی تداخل داشته باشد. معمولا دامپزشکان توصیه می کنند که تا حداقل 48 ساعت بعد از خوردن قرص های ضد انگل، سگ ها حمام نشوند.

باید در نظر داشت که برخی مواقع مجبور به شست و شوی سگ خود هستید، مثلاً اگر بدن سگ شما گل آلود شده باشد. بدیهی است که نمی توانید سگ را گلی رها کنید، بنابراین تنها راه حل این است که هاپو را بشورید.

 

حمام کردن سگ

 

چگونه سگم را حمام کنم؟

  1.  شامپوی مخصوص سگ خریداری کنید.

برای حمام کردن سگ، وجود شامپوی مخصوص سگ است و درست مانند شستن موهای خودتان، سگ شما نیز به شامپوی مناسب نیاز دارد. با کمال تعجب، دنیای شامپوی سگ ها بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود. برای همین یا شامپوی مخصوص سگ از پت شاپ تهیه کنید یا از شامپوی مخصوص بچه برای شستشوی رفیق پشمالوتان استفاده کنید. شامپو بچه معمولا پوست را خشک نمی کند و روی پوست اثر ملایمی دارد که حتی برای حمام کردن توله سگ ها می توانید از آن استفاده کنید. همچنین شامپو بچه می تواند پوست تحریک شده را تسکین دهد. بعد از شستن سگ حتما بدن سگ خود را کاملاً بشویید تا همه کف ها پاک شوند. سپس با حوله گرم بدن سگ را خشک کنید. البته با سشوار روی دور کم هم می توانید بدن سگ را خشک کنید.

مهم است که نژاد و نوع موی سگ خود را در نظر بگیرید، تا بتوانید بهترین شامپو را برای سگ تان خریداری کنید. برخی از نژادها پوست حساس تری نسبت به سایر نژادها دارند، بنابراین مهم است که قبل از خرید مواد موجود در بطری را بررسی کنید (مقاله بهترین شامپو مخصوص سگ را در این لینک بخوانید). شما همچنین می توانید در صورت نیاز، شامپوهایی ضد کک، کنه و شپش تهیه کنید.

 

  1.  موهای سگ خود را کاملا برس بزنید

همیشه موهای سگ خود را قبل و بعد از حمام کردن، برس بزنید. موی همه سگ‌ها ریزش دارند. این البته در برخی از نژادها بیشتر از سایرین است و بهتر است قبل از شامپو زدن از شر موهای مرده سگتان خلاص شوید. برس زدن موها قبل از حمام کار را برای شما و سگتان راحت تر می کند چون از دست گره‌ ‌های مو خلاص می‌شوید و حمام کردن تجربه آسان‌تر و لذت‌بخش‌تری برای هر دوی شما خواهد بود.

بعد از شستن سگ ، موهایش را برس بزنید، طبیعتا باید نوع برس مناسب با نوع موی سگتان باشد. برای انتخاب مناسب ترین برس موی سگ، مقاله بهترین برس سگ را بخوانید.

 

  1.  مطمئن شوید که دمای آب درست است

سگ ها حمام با آب سرد را دوست ندارند. هنگام تنظیم دمای حمام یا دوش، دمای ولرم بهترین است برای سگ شما. اگر آب داغ باشد، پوست سگ دلبندتان ممکن است بسوزد و اگر آب سرد باشد انقدر خود را تکان می‌دهند که شما هم خیس شوید. در حقیقت می توان گفت که حمام کردن سگ مانند حمام کردن یک نوزاد است. هنگام حمام، مراقب باشید که آب به چشمان سگ وارد نشود، به خصوص هنگام استفاده از شامپو این مورد اهمیت زیادی دارد. توجه داشته باشید اگر دمای آب برای سگ ناخوشایند باشد و یا به هر دلیل سگ در حمام اذیت شود، در دفعات بعدی سگتان برای حمام کردن مقاومت بیشتری خواهد کرد و شستن سگ تان در حمام به مراتب سخت تر خواهد بود.

 

  1.  تجربه حمام کردن را برای سگ سرگرم کننده و لذت بخش کنید

به احتمال زیاد حمام کردن فعالیت مورد علاقه سگ شما نیست، بنابراین باید سعی کنید آن را تا جای ممکن برای سگتان لذت بخش کنید. در هر مرحله از مراحل حمام و شستشو آن ها را شرکت دهید، بدین معنا که به آنها اجازه دهید با محصولاتی (شامپو و غیره) که استفاده می‌کنید، ابزارهایی (مثل برس) که استفاده می‌کنید آشنا شوند و آن ها را بو و لمس کنند. و با جایی که آنها را حمام می‌کنید آشنا شوند.

استفاده از تشویقی به عنوان پاداش نیز راه خوبی برای تقویت و تثبیت رفتار خوب سگ شما در طول فرآیند حمام کردن است. مقاله ما را در مورد نحوه آموزش دادن به سگ خود در صورت تمایل به رفتن به وان بررسی کنید.

  1. موهای سگ را حتما خشک کنید

خشک نکردن موهای خیس سگتان می تواند باعث لرز کردن سگ شود و طبیعتا آخرین چیزی که می خواهید این است که سگ در خانه بدود، خود را روی مبل، تخت و حوله ها بکشد و همه چیز را خیس کند. برای جلوگیری از این رفتار، اول با حوله بدن سگ را کاملا خشک کنید و سپس بگذارید تا رطوبت باقی مانده خودش خشک شود. اگر سگ موهای بلندی دارد، می‌توانید با سشوار موهای سگ را خشک کنید. حتما مراقب دمای سشوار باشید و به هیچ عنوان سشوار را روی درجه خیلی گرم یا داغ نگذارید. همانطور که قبلاً اشاره شد، همیشه قبل از خشک کردن سگ، هر گره یا گره خوردگی مو را با برس از بین ببرید.

منبع:  

aspcapetinsurance.com

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش